tisdag 13 oktober 2015

12.57

det här är jag just nu.
både händerna gipsade.
käken ihopfäst.
jäkla trötthet och en satans hunger.

försökte köra motocross men tidigare omtalad brist på koordination och en stor lada satte stopp för försöket.
det blev en vecka på sjukhus, en hel hög räkningar och fem veckors total hjälplöshet.
ett antal frakturer i båda händerna, käken av på två ställen och en spräckt läpp med efterföljande infektion.

käken hålls stängd och i stillhet med hjälp av många små gummiband, kan alltså inte äta/dricka ur annat än ett tunt sugrör. min mat mixas till släta soppor och jag drömmer om att tugga på nätterna.

två veckor sen olyckan idag, jag har fortfarande sanslöst ont men det som sliter mest är känslan av att inte klara någonting. att vara totalt beroende av sambo och andra välvilliga individer för såväl toabesök som smärtlindring. jag är verkligen inte särskilt heroiskt tapper, jag gråter, gnäller, skriker och svär av irritation, frustration och allmän hjälplöshet. flyttkaoset här hemma förvärras gånger tusen av tilllakaos. mitt liv är för tillfället totalt dominerat av tre stora S.
sömn, snörvel och soppa!

Inga kommentarer: